Autók-Forma 1-Játékok-Szavazás-Cheat-Film-Zene-Letöltés+minden
Autók-Forma 1-Játékok-Szavazás-Cheat-Film-Zene-Letöltés+minden
Eladó Autó Hirdetések
 
Menü
 
Üdv
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Autók
 
Szavazz
Autó
Mi a kedvenc autód ?

Volkswagen
Opel
Ford
Ferrari
Lamborghini
Porsche
Mercedes
Bmw
Dodge
Egyik se, más.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Tuning autók
Tuning autók : Calibra

Calibra

  2006.02.27. 15:35

BECALIBRÁLVA

BECALIBRÁLVA
ACR CALIBRA TURBO installáció
Hazánk talán legszebb és legkomolyabban megépített Calibrája az ACR-é. Az autóban lévő hifibeépítés még európai viszonylatban is megállja a helyét, hiszen meghívást kapott az Európában évenként egyszer megrendezésre kerülő sinsheimi autóhifi-kiállításra, valamint bemutatásra kerül a német Opel Flash nevű magazinban is.


Ez a Calibra először a győri Tuning & Stereo Fesztiválon volt látható, nem kis csodálkozást keltve még a szakmabeliek között is. A T&S-ból már jól ismert Fofi's Garage egyik embere például a legapróbb részletekig végigfotózta a beépítést.
S hogy miért?
Néhány éve még az is kuriózumnak számított, ha egy pazar installációt az autó színére fújt elemek díszítettek. Ma már - legalábbis tőlünk nyugatra - szinte minden kiállítási modellben sorakoznak gyakran már művészi szinten megformázott, néhol airbrushsal is megspékelt színes panelek. Azonban kevesen csináltak karbonszövetből ilyen szintű és minőségű teljes beépítést!
Sokaknak ismerős lehet ez az anyag a Forma-1-ből vagy a raliból. Rendkívül kicsi súlyának és nagy szilárdságának köszönhetően ideális alapja a versenyautók karosszériájának, nem beszélve arról, hogy lelakkozva igen különleges látványt kölcsönözhet akár egy autóhifi-installációnak is.
De miként került az Opel ilyen állapotba?
Ez a Calibra jó alapnak kínálkozott már "szűz" korában is egy ilyen jellegű átalakításhoz. A kétliteres turbómotor, az összkerékhajtás, a hatfokozatú sebességváltó, valamint a német Mantzel cég Phase 1-es (260 LE) motortuningcsomagja szinte kényszerítette az embert a folytatásra.
Ezt követően, ha valaki igényes kocsit szeretne magának - nem pedig giccsparádét kék led-ekkel -, akkor alaposan ki kell használnia fantáziáját, jó ízlését és nem utolsósorbn pénztárcáját. Nos, így került az autóra előre 8,5 col széles (215/40-es gumikkal) hátra 10 col széles (245/35-ös gumikkal) a Brock B1-es, 17 colos felnigarnitúra a hozzá tartozó sárvédő-szélesítéssel, az eredeti - nem utángyártott - Rieger, háromrészes hátsó szárny, a Rieger első és MS Design hátsó toldat, a Mattig morcosító és a Mattig M3-as tükrök. A sárvédők kiszélesítése miatt teljesen új fényezést és ötrétegű (!) lakkozást kapott az autó.
Az ültetés elöl 6, hátul 4 centivel viszi közelebb a földhöz a kupét. Az úttartásról a legrikítóbb sárga színű Koni gátlók gondoskodnak. A motor K&N direkt szűrőn át lélegzik, a kuplung kevlárbetétes, a fékek pedig Ferrodo Racing fékbetéteket és FK lyuggatott tárcsát kaptak a jobb hűtés érdekében.
A kipufogórendszer a turbótól teljes egészében rozsdamentes. A világítás nem maradhatott érintetlenül (a gyári ugyanis semmit nem világít), ennek érdekében az Audi TT xenonlámpái kerültek beépítésre.
A motortérben is történtek változások, itt szintén találunk karbonelemeket, valamint egy Wiechers toronymerevítőt. A belső tér is átalakult, szinte minden flockolva lett és ami megmaradt, az sem úszta meg a karbonborítást. A régi üléseket két piros alcantarabőr, Recaro sportülés váltotta fel.
Rengeteg apró kiegészítő épült be az összképbe: valódi karbon, Folia Tec kézifékkar és Momo, karbon váltógomb, Isotta váltószett, Sparco Carlois Sainz Edition pedálok, Momo F1 kormány, valamint Sabelt, négypontos biztonsági övek, amelyek a két C-oszlopot összekötő krómozott csőben kapaszkodnak.
A kesztyűtartó fölött elhelyezkedő panelben kis mérőműszerek sorakoznak, amelyek a turbó- és olajnyomásról, az olajhőfokról és a töltöttségről tájékoztatnak. A középkonzolon is történt némi módosítás, itt található a Honda S2000-esből ismerős Engine Start gomb (ezzel indul az autó), a mélysugárzók erősítőjének szabályzógombja és egy reteszes kapcsoló, amellyel egyes sebességi fokozatban kiiktatható a turbótiltás...
A másik igen szembetűnő dolog az Opel egész hátulját elfoglaló hifiistalláció. A hátsó rész, az ajtópanelek és az A-oszlop elkészítése hozzávetőlegesen fél évbe telt. Az egész egy egyszerű és könnyű vázon fekszik, amelyre először ki kellett alakítani a kész formát üvegszálas műgyantából. Miután ez a formailag tökéletes - de annál nehezebb - minta készen állt, az egész kapott egy karbonréteg bevonatot, amely alól a már feleslegessé vált üvegszálas mintadarabot ki lehetett dobni. Mindez eredményeként a teljes beépítés csupán elhanyagolható súlytöbbletet okozott. A karosszéria belsejében mindenhol bitumenlapok és kúpmintás szivacsok gondoskodnak a zajcsillapításról. Az ajtópanelek csavarozással vannak az ajtókhoz fogatva - amelyek belseje üreges -, és ugyancsak ezekbe építették be az első szettek hangváltóit is.
De először is nézzük, mi a hangok forrása! Minden szempontot figyelembe véve a JVC egyik legújabb modellje, a KDLHX502 típusú, érintőképernyővel vezérelhető felső kategóriás fejegysége passzol egy ilyen "zenéhez". Innen az erősítőkhöz kígyóznak az RCA-kábelek, amelyek kiválasztásához egy jó félnapos tesztelés volt szükséges. A megfelelő tápellátásra két Exide, spirálcellás akkumulátor és egy Zealum kondenzátor ügyel. A kettőjük között lévő kapcsolatról 50 qmm átmérőjű ACR-kábelek gondoskodnak.
Mivel a Calibra "élvezeti cikknek" készült, ezért a beépítendő készülékek kiválasztásánál olyan összeállítást kellett találni, ami csak az autózás örömét szolgálja, egy olyan összeállítást, amellyel nagy hangerőn is gyönyörűen, torzításmentesen, mindenféle fülsértegetés nélkül szól a zene.
Ha valaki csak a jó hangminőségre vagy csak a hangnyomásra koncentrál, akkor egy kicsit könnyebb dolga van, mivel az erősítők általában két szempont szerint vannak megépítve. Bizonyos készülékeknek jó a hangja, de sajna, teljesítményben nem bővelkednek, vagy pont fordítva, van "kakaó", de a hangminőséget inkább hagyjuk...
Az Emphaser cég viszont valamilyen különös megfontolásból gyárt olyan óriáserősítőket, amelyek az előbb említett mindkét erényt képesek magukban tartani, így kellemetlen kompromisszumok helyett csak a készülékek méretével és súlyával kell megbarátkozni. Ezek az erősítők hangnyomásversenyeken már alaposan kitettek magukért, hangjukat és felépítésüket tekintve viszont a legmagasabb kategóriába sorolandóak.
A fentieken felbuzdulva már mindjárt a projekt elején két ilyen kétcsatornás erősítő lett a rendszer lelke. Ezek a két első ülés háta mögött fekszenek egy-egy plexilapon, amelyekből - csak kiállítások alkalmával - sejtelmes kék fény árad. Az egyik hídba kötve látja el energiával a 2 db 30 cm átmérőjű Emphaser EX12 T3-as mélysugárzót, amelyekről a szaklapok tesztelői is csak jót tudnak nyilatkozni. Zárt MDF-ládában helyezkednek el mágnessel a hátsó szélvédő felé fordítva, hangerejük a középkonzolon elhelyezett távvezérlővel is állítható. A másik kétcsatornás az első ajtókban lévő 3 db Rodek RC164RP típusú, neodímiummágneses első szettet hajtja. A 3 pár magassugárzó az A-oszlop tövében egymás fölött lett elhelyezve.
Azért esett a választás erre a hangszórószettre, mert a Calibra tulaja szereti még a legapróbb részleteket is kihallani a zenéből. Leginkább a ribbon magassugárzóval szerelt szettek tesznek eleget ezeknek a kívánalmaknak, így ez lett a kakukktojás a teljes Emphaser rendszerben. Három pár is sorakozik belőlük, ezért gond nélkül okozhatnak koncerthez hasonló élményt azon szerencséseknek, akik meghallgatják, hogyan is szól egy olyan rendszer, amelynél a hangminőség súlyos hangerővel is párosul.

 
Óra
 
Chat
 
Statisztika
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Számláló
Indulás: 2006-01-08
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!